Zabójstwo Rogera Ackroyda- Agatha Christie


Zabójstwo Rogera Ackroyda- Agatha Christie

 Atmosfera w King's Abbot jest daleka od sielanki. Plotki, samobójstwo, śmierć tytułowego Rogera Ackroyda... Herkules Poirot podejmuje grę z wyjątkowo perfidnym mordercą. Jego asystentem zostaje doktor Sheppard - miejscowy lekarza, który świetnie zna tajemnice niewielkiej społeczności.
Powieść wywołała wiele kontrowersji, ponieważ niektóre wątki były sprzeczne z ówczesnymi kanonami literatury kryminalnej. Agata Christie została za to wykluczona z klubu zrzeszającego autorów powieści detektywistycznych.


opis: lubimyczytac.pl


Jako wielka fanka dzieł Christie byłam zachwycona zobaczywszy tę pozycję na półce w bibliotece. Słyszałam o niej wiele dobrego. Pamiętam, że stawiano ją na tym samym miejscu z "I nie było już nikogo"/ "Dziesięciu murzynków".

Ciekawska i porywcza siostra doktora Shepparda nie może usiedzieć w miejscu, ponieważ do King's Abbot przyjeżdża tajemniczy mężczyzna i zostaje ich sąsiadem. Atmosfera zagęszcza się jeszcze bardziej gdy umiera Pan Ackroyd i jego bliska przyjaciółka. Herkules Poirot spróbuje poprowadzić tę dziwną sprawę, pełną tajemnic, zagadek i niewyobrażalnych zdarzeń jednocześnie odganiając się od nachalnej Karoliny Sheppard oraz wykorzystując ją na swoją korzyść w ściganiu mordercy.

Jak to u Christie bywa wszystko działo się nieoczekiwanie. Czytając, próbowałam razem z narratorem odnajdywać tropy. Wszystkie wydarzenia były owiane tajemnicą i czułam, że muszę jak najszybciej ją przeczytać, by się dowiedzieć kto zabił i dlaczego.

Domownicy posiadłości pana Ackroyda byli zamieszani w morderstwo. To posunięcie jest dość częstym ruchem pisarzy. Jednak autorka zastosowała taktykę odwrotną, jak zawsze mającą na celu zaskoczenie czytelnika.

W książce będzie się działo. Bohaterowie dopracowani i barwni. Fabuła intrygująca i niezwykle ciekawa. Wątki przeplatane ze sobą umiejętnie. Historia ta pokazuje jak łatwo jest wciągnąć każdego człowieka w morderstwo. Cudna lektura królowej kryminałów! Myślę, że prawdziwy koneser od pierwszych stronic pokocha tę pozycję. A jeśli zaczynacie dopiero swoją przygodę z Christie, to również i Wam polecam to dzieło.

Autor: Agatha Christie
Tytuł: Zabójstwo Rogera Ackroyda
Rok wydania:
Liczba stron: 240
Ocena: 9/10

12 komentarze:

  1. Ten tytuł umknął mojej uwadze :) Rozejrzę się za nim:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle książek A. Christie - tak mało czasu i pieniędzy.. :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Spotkanie z twórczością tej autorki jeszcze przede mną, ale mam nadzieję, że uda mi się nadrobić haniebne zaległości już na początku 2015. ;) Nie ukrywam, że jestem bardzo ciekawa twórczości pani Christie. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciągle się zastanawiam, od jakiej książki Christie zacząć moją przygodę z jej twórczością. Może zacznę od tej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam ,,I nie było już nikogo", więc i ta pozycja powinna mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam twórczość tej autorki i chciałbym przeczytać więcej jej książek, ale za każdym razem, gdy mam chwilę wolnego, sięgam po inną książkę, a nie po jej dzieła. :)

    OdpowiedzUsuń

 

Obserwatorzy